موزه های معروف استانبول
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

موزه های معروف استانبول

 

 

موزه نظامی استانبول یکی از برترین جاذبه های گردشگری استانبول است که نمایی از تاریخ هزارساله ارتش ترکیه می باشد. در این موزه گنجینه های تاریخی فوق العاده ای به چشم می خورد.در این موزه چادرهائی متعلق به ارتش عثمانی و هم چنین سایر ادوات جنگی را می توان از نزدیک در تور استانبول آذر 94 نظاره گر بود.این موزه در ابتدا در کلیسای سنت ایرنه افتتاح شد اما بعدها در سال 1950 میلادی، به ساختمانی در جمهوریت که محل نخستین ستاد فرماندهی ارتش بود، منتقل گشت. این ساختمان فاصله چندانی با میدان تقسیم استانبول ندارد.در محوطه بیرونی ساختمان موزه، نمونه های جالبی از خمپاره ها و توپ های مربوط به دوران عثمانی برای گردشگران تور استانبول به نمایش گذاشته شده است. همچنین هلیکوپترها، هواپیماها و تفنگ های ریلی نیز بر روی صفحه نمایش این موزه به چشم می خورند.هر بعدازظهر گروهی از سربازان پیاده نظام که تحت عنوان مهتر تکیمی نیز شناخته می شوند، در حالیکه یونیفرم های سنتی خود را به تن دارند کنسرتی از موسیقی نظامی را برای تماشای مسافران تور استانبول تعطیلات آذر 94 اجرا می کنند. این گروه، قدیمی ترین گروه موسیقی نظامی در جهان محسوب می شوند.

 

 

یکی از موزه های تاریخی و معروف استانبول موزه اورهان کمال نویسنده ترک است که با همکاری و پشتیبانی مرکز هماهنگی هنری و فرهنگی اورهان کمال،خانه وی به موزه تبدیل شد . نام این موزه از رمان عاشقانه معروف او به نام موزه معصومیت که در سال 2008 چاپ و منتشر گردیده گرفته شده است.در تور استانبول پاییز 94 حتما از این موزه دیدن کنید.این موزه به یاد اورهان کمال است که روشنایی بخش ادبیات معاصر است.در این موزه که در چهار طبقه و در منطقه بی اغلو استانبول قرار دارد , عکسهای او همراه با چاپ اول کتابهای منتشر شده به زبانهای بیگانه و اشیاء شخصی و لباسهای وی به نمایش گذاشته شده است.رمان موزه معصومیت رمانی می باشد که سنت ها و آداب و رسوم حاکم بر ترکیه در آن یک ماجرای عاشقانه را برای مسافران تور استانبول به تصویر می کشد.

 

 

 

 

یکی از موزه‌های مهم در ترکیه موزه باستان شناسی استانبول است که در واقع شامل سه موزه است: موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه تایلد کیوسک. این سه موزه با هم دارای بیش از ۱ میلیون اشیاء از تمدن سراسر جهان هستند. این موزه اولین موزه در ترکیه بود که در سال ۱۸۹۱ تاسیس شد که در زمین قصر توپکاپی واقع شده است. قدمت موزه تایلد کیوسک به ۱۴۷۲ می‌رسد. این موزه شامل هزاران آثار گرانبها، از جمله تابوت اسکندر کبیر است.موزه باستان شناسی استانبول موزه ای دیدنی برای مسافران تور استانبول تعطیلات پاییز 94 می باشد که میلیون ها اشیاء عتیقه در این موزه جمع اوری شده و برای بازدید در تور استانبول نگهداری می شود.  موزه باستانشناسی استانبول در سال 1891 گشایش یافت و از 3 سه ساختمان مجزا تشکیل شده است که موزه شرق باستان را شامل می شود. موزه باستان شناسی استانبول در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار گرفته است. قسمت ورودی موزه تقریبا هشت دلار می باشد و اکثر روزها به غیر از دوشنبه ها از ساعت 9:30 صبخ تا 5 عصر برای بازدید گردشگران تور استانبول باز می باشد.

 





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: موزه های معروف استانبول,دیدنی های استانبول , جاذبه های گردشگری استانبول , جاذبه های توریستی استانبول , بهترین جاذبه های توریستی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مریم
ت : شنبه 23 آبان 1394
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی